Meny

Stäng

Nyheter

Skapa arbetsplatser där medarbetare mår bra! Börja med att ta hjälp av Rehappen för att analysera och skapa planerna!

Case: Att analysera all sjuk- och fråvarodata på en vecka i ett företag med över 10 000 anställda. “Så här har vi aldrig sett vår data tidigare! Det är ju så här man vill ha den redovisad!”, säger cheferna och HR.

Kunder vittnar om att det är svårt att identifiera enheter och individer med utmaningar. Svårt att få en överblick på hela sjukfrånvaron regelbundet.

“Så här dåligt ska det inte behöva vara”, säger Håkan Carlbom CTO på Rehappen.

Med en liten insats kan ditt företag få hjälp av oss! På kort tid!

Så här låter ofta en dialog med en kund, en CFO, VD eller produktionschef:

-Hej, har ni koll på sjukfrånvaron?

-Nej.

-Vill ni ha hjälp? Vi kan hjälpa er på mindre än en vecka.

-Ja, har du pratat med vår HR-direktör?

-Ja, men hon/hen/han säger att det inte går. De måste prata med IT, som måste prata med legal, som måste prata med ledningen. De ska göra en stor satsning på analys och people analytics och digitalisering. Ansvaret ligger på cheferna och vi vet att vi behöver bättre stöd och system.

Ta hjälp!

Idag när sjukfrånvaron är så hög som den är finns ALL anledning att göra en ordentlig analys. Vilka är borta, vad kostar det, vilka chefer har utmaningar och vad kan vi göra åt det för att stötta. För dig som kund tar det liten energi för oss på Rehappen att det analysera din data. Säg till så hjälper vi dig och ditt företag! Vi kan genom vårt intelligenta system analysera stora mängder data. Genom att först skriva ett GDPR-avtal får ni era siffror på mindre än en vecka, om det är riktigt bråttom ännu snabbare. Alldeles för många företag väntar med att få in data, de väntar på HR och HR väntar på IT som väntar på ja vi vet inte… Under tiden blir det onödigt lidande och dåliga analyser.

Hållbara medarbetare är nyckeln till framgång. I tider av transformation finns många källor till att företag behöver ta extra ansvar för människors hållbarhet. Vi utbildar styrelser, ledningsgrupper, team, ledare och medarbetare i intern social hållbarhet. Rehappen hjälper företag med att enkelt räkna ut och kartlägga all sjukfrånvaro. Sjukfrånvaron är en tidig signal på ohälsa och behöver uppmärksammas systematiskt. Många missuppfattar att hälsa är något vi måste jobba med för alla medarbetare. Vår erfarenhet säger att många medarbetare redan idag tar stort ansvar för sin hälsa. Ofta hittar vi “röda” enheter eller individer, som behöver extra stöd. En del forskare uttrycker att företag satsar alldeles för mycket på individer, vi vet att det inte stämmer. Det är ett fåtal företag som satsar “för mycket” på individer. Istället riskerar medarbetare i risksonen att slås ut. Att bygga hållbara organisationer i en transformation finns ett stort behov av. Det går ofta hand i hand att satsa på arbetsmiljön och att systematiskt fånga individer som är utsatta. Ofta står både organisatoriskt dysfunktionella delar och individärenden för stora summor. Företagen märker sina brister i form av upplevd kompetensbrist.

Ha en fin jul och gott nytt år!

Vi önskar er en riktigt fin jul och istället för fysiska julklappar har vi satt in pengar till Mind! Tack för att ni är med och hjälper till och fångar människor som mår dåligt! Samtal är en viktig insats för att stötta!

Det finns mycket forskning som visar på att om vi connectar, ger till andra människor, lär oss och utvecklas, är aktiva och motionerar, äter bra och är här/närvarande typ mindfulness…så mår vi bättre. Samtal är ett sätt att nå många av dessa delar. Att hjälpa en människa med psykisk ohälsa gör att vi själva också mår bättre. Det är ofta väldigt små insatser som behövs, ett leende, att stanna upp, våga fråga, bara vara och göra det man själv kan bidra med.

Vi på Rehappen brinner för att hjälpa företag att skapa hållbara organisationer, ledare och individer både genom att uppmuntra genom utbildning inom arbetsmiljö, ledarskap, wellbeeingprogram och att fånga de som mår dåligt tidigt via system och prata med medarbetare som behöver…. och förhoppningsvis hjälpa så att det går att anpassa på arbetet så det går att jobba. För de allra flesta innebär att arbeta en bättre hälsa.

Vi stöttar också som konsulter i transformation och omställning av hela verksamheter och är coacher i rehab…karriärutveckling och personlig utveckling.

Vi har ägnat mycket av detta år till att gå från “Snack till verkstad när det gäller hållbarhet” och att undersöka och lära mer om vad det kräver.

Vi är på intet sätt i mål…så tillsammans fortsätter vi nästa år. Vi ses då!

Häng med!

Så skapar ditt företag hållbart ledarskap!

Under Personal & Chefsmässan 2021 kunde ni hitta oss på Rehappen i monter K:20 för att diskutera hållbart ledarskap. Läs mer om oss här.

Alla besökare fick dela med sig av sina tankar och idéer, vilket gav oss många nya insikter tillsammans! Under mässan deltog många besökare i vårt lotteri där vi lottade ut en coach-timme. För att ha möjlighet att vinna denna timme bad vi våra besökare att svara frågan: Hur skapar vi hållbara ledare tillsammans? Nedan kan ni ta del av de olika inputs vi fick!

”Genom utbildning och våga lyfta fram unga ledare som brinner för hållbarhet – De har växt upp med frågan”

”Analys & Data”

”Fokus på det egna självledarskapet”

”Ledare med självinsikt och stor empatisk förmåga som är genuint intresserade av sina medarbetare som individer och deras utveckling”

”Lyhörd och ser alla”

”Kunna sina grejer, förmedla kunskap, ha en bra fysisk- och psykisk hälsa, gilla att lyssna in ”

”Ha tid för reflektion över eftertanke”

”Kunna svara på varför, Varför är man på jobbet? Varför finns arbetsplanen?”

”Sätta upp realistiska mål och ha ett bra nätverk att bolla idéer med.”Närvarande ledarskap”

“Uppmuntring av personal, konstruktiv feedback, coaching, få medarbetare att känna sig sedda och öva på att vara lyhörd och bra lyssnare”

”Reflektera och tänka om”

”Genom att lyssna och låta sig bli påverkad – tänka på långsiktig lönsamhet”

”Sätta regler och strukturer för arbetstider. Tider för att maila kollegor inom arbetstid, inte utanför”

”Skapa en bra miljö för en öppen kommunikaiton med möjlighet till erfarenhetsutbyten ”

”Vara lyhörd, öppen och ta väl hand om sina anställda och sin chef. Fråga hur man mår på riktigt”

HR-tech extra viktigt i ett paradigmskifte – Vi är utvalda av Sveriges HR-förening

Att vi är i ett paradigmskifte och att teknik och människor kommer vara en avgörande faktor för att ta klivet in i framtiden är ingen hemlighet. Vi vill uppmuntra fler hjältar och kollegor inom HR att våga satsa på HR-tech-innovationer som påverkar företagets framtid och fångar medarbetare och organisationen. Vi skapade Rehappen för att vi såg att det finns en massa saker som är återkommande inom “People och People processer”. “Re-happen” och innovation kring saker som händer igen…och igen – rehappen… Här finns så mycket att göra! HR och People and Culture, PE People Experience rollerna är viktiga i detta arbete. Det handlar om upskill, reskill, organisational design, människor upplevelse på jobbet, chefers verktyg för att kunna göra ett bra jobb med medarbetarna, kultur och värderingsfrågor, complience, Health & Safety och arbetsmiljö och inte minst LEDARSKAP in i framtiden.

Allt som kan digitaliseras kommer digitaliseras. Vi kommer berätta vår story hur vi startade Rehappen och varför. Ni kommer få lyssna på en kund via en konsult som jobbar med dessa frågor. Vi vet alla att allt repetitivt kommer att automatiseras och digitaliseras. Både system tillsammans med dialog skapar en hög prestation. Det finns en fantastisk potential att skapa intelligenta system som hjälper cheferna i arbetet med medarbetare. Rehappen Software – tar hand om en tydlig process med stor potential – som är att fånga tidiga signaler på ohälsa och sjukfrånvaroprocessen och alla de olika insatser som görs kopplat till sjukfrånvaro.

Det är med stor glädje vi blivit utvalda av Sveriges HR förening tillsammans med en rad andra HR-techstartups att få dela våran berättelse och dra vår pitch den 23 november kl11-12. Anmäl er på HR-föreningens hemsida. https://hrforeningen.se/seminarier/

Så klart räcker det inte med bara ett system, utan det behövs kunskap kring hur man stöttar chefer som står nära medarbetarna. De vet ofta inte hur de ska bemöta, vilka regler som gäller, vad får och vad får man inte göra och de är svårt att ha en överblick över all data runt medarbetarna.

Det här är en fråga som cheferna känner till väl. “Det är ju precis så här man vill ha det”… Varför har jag inte fått ett sådant här lätt system att jobba i. Det är lika lätt som FB och behöver inte några manualer.

HR ÄR HJÄLTAR! – ÅRETS HR-PRIS TILLDELAS ALLA SOM JOBBAT MED HR GENOM HELA PANDEMIN – DET ÄR VI VÄRDA!!!

HR-föreningen fyller 100 år och det vill vi förstås vara med och fira.

HR ÄR HJÄLTAR! – ÅRETS HR-PRIS TILLDELAS ALLA SOM JOBBAT MED HR GENOM HELA PANDEMIN – DET ÄR VI VÄRDA!!!

Viktiga priser har delats ut – Framför allt delades ett stort kollektiv pris ut till HR-kollegorna i hela branschen. Det kan vi verkligen skriva under på!

Under pandemin så har alla HR-medarbetare slitit hårt. Vi har knappt ännu sett magnituden av hur mycket vi egentligen jobbat på. Vem tar hand om HR? Den frågan brukar vi ställa oss.

Vi på Rehappen har stöttat ute på fältet i samtal, omställning, arbete med Corona, arbetsrätt, vad får och får man inte göra och vad ska man göra som arbetsgivare när det gäller att skydda och stötta medarbetare kring sjukfrånvaro – och inte vilken sjukfrånvaro som helst! Vi har kämpat för att uppmuntra och ta snacket istället….

HR-galan blev digital där endast ett fåtal priser delades ut.

Årets pristagare av Kerstin Hesselgren-priset

 Amanda Lundeteg!

Motivering: Amanda verkar genom stiftelsen AllBright för mångfald i Sveriges näringsliv. Hon arbetar aktivt inom jämställdhetsfrågor, precis som Sveriges HR Förenings grundare Kerstin Hesselgren gjorde.

Årets HR-bok

Motivering: Årets HR-bok tilldelas Maria Ergül för boken “Vägra väggen. Facit till hållbara medarbetare”. Bokjuryn nämner bland annat att boken har en gedigen grund i lagstiftning och aktuell forskning samt ger en tydlig bild för hur man ska arbeta proaktivt för mänsklig hållbarhet. Stort grattis, Maria! Vägra väggen

Vi kommer finnas med den 23 november som en startup där vi får chans att tillsammans med andra presentera vårt företag. I HR-sammanhang är vi en Startup där många företag är äldre. Här kan ni anmäla er till HR-tech startupfältet, eller klicka på lilla bilden nedan så hamnar ni hos Sveriges HR-förening.

Samla kraft!

Vi önskar er alla en härlig sensommar och höst att samla kraft! Det kommer behövas.

Att semestra i naturen, segla och se att… på vissa platser brinner det, andra öser regnet ner som leder och till katastrofala översvämningar. Kan vi andra då samtidigt njuta av perfekt temperatur i både luften och havsvattnet?

Om vi slår ihop alla dessa väder blir det då tillsammans lagom bra? Ett medelvärde som ändå inte är så farligt? Det är mycket bättre att prata om det positiva än det fula och svåra. Vi är inte rädda för att prata. Det svåra samtalet är inte det svåra för oss. Det svåra är tystnaden. Tystnadskulturen. Säljsamtalet – där vi ska dra vår pitch…istället för det naturliga – att lyssna.

Att slå ihop oväder med sol, starka medarbetare som mår bra med de som inte alls har det så bra. Att räkna ut nyckeltal det ger tyvärr inte en bra indikation på hur det är. Det är så vi ibland upplever att företag slår samman människors liv via statistik. Ytterligheterna slås ut. Det är dax att lära känna HELA sitt företag, bli hållbara. Vi på Rehappen hjälper chefer och ledning att skapa hållbarhet genom att följa medarbetares situationer och berättelser. “Narrativt” pratar en del experter inom själavården om – det betyder att att utgå från berättelser.

Häng med oss och utveckla ett sätt att hålla bättre koll på varje plats, varje individ, varje ledare och varje beslut. Följ med oss i att skapa hållbara företag! Det kommer krävas ett stort teamwork för att få detta att gå framåt och är det något vi kan så är det JUST TEAMWORK! Vi teamar upp med varandra hos oss och vi teamar upp med er. Vi älskar dialoger. Vi älskar data och fakta. Vi älskar att hjälpa människor som kört fast – från en plats där det inte funkar – till en annan, eller företag där utvecklingshastigheten måste ske än fortare.

Vi upplever att det håller på att hända något med ansvar och klimat både för miljön och för människornas arbetsmiljö. Vissa går före…andra följer efter. Många ändrar sina beteenden på riktigt. Låt oss inspireras av de som kommit långt! Häng med! Nästa sommar kanske vi seglar till Almedalen?

Rehappen till #Almedalsveckan! Häng med!

Rehappen är med på Almedalsveckan med egna seminarium, och vi kommer naturligtvis delta i många viktiga dialoger kring hur vi på riktigt kan gå från snack till verkstad och bygga starka hållbara företag, samhällen med fokus på Agenda 2030.

Tiden är 9-10.30 4, 5 och 7 juli. Samtliga seminarium är interaktiva och vi kommer workshoppa tillsammans med er deltagare. Hela evenemanget är digitalt och här är länken till Rehappens seminarium och länken till hela Almedalsprogrammet är här.

Hur skapar vi hållbara verksamheter och medarbetare? Hur går vi från snack till verkstad på riktigt?

4/7 2021 09:00 – 10:30

Trots att vi idag vet mycket om vad vi behöver för att må bra, så skenar sjukskrivningstalen; allt fler lider av utmattningssymtom och negativ stress. Vilka byggstenar är det som krävs för att en företagskultur ska bli både lärande och hållbar? Hur klarar vi den samhällsförändring vi står inför?

Hur stöttar man ledarskapet så att vi skapar ett långsiktigt hållbart medarbetarskap i företag och organisationer för framtiden? De flesta chefer idag saknar kunskap och förmåga att arbeta preventivt mot psykisk ohälsa. Alla vill vara sitt allra bästa jag och prestera på jobbet. Ibland händer det att det inte går – vad måste chefen och HR göra då? En ny lag gäller from 1 juni 2021. Vi lever i en alltmer komplex värld och vi står inför stora utmaningar för att klara målen i Agenda 2030. I tillägg har vi digitaliseringen där flera yrken kommer att försvinna och nya tillkommer. En undersökning gjord av Mc Kinsey Global, 2020 visar att ca 87% av cheferna förväntar sig brister i kompetensen hos sina medarbetare och mindre än hälften vet hur man ska hantera problemet. Häng med oss och ta del av vår diskussion om hur och vad du och din organisation behöver göra för att bygga hållbar kultur och ett medarbetarskap som förebygger ohälsa. Hur mår våra medarbetare och hur är hälsan en tillgång?Medverkande:

  • Helena Tennhage, Konsult, Coach, Pedagog, Rehappen
  • Sanna Jönsson Käll, Terapeut ACT och coach, Rehappen
  • Louise Wilmarsdotter Björk, Coach, Konsult, Transition Lead, Rehappen
  • Latifa Lindberg, Coach och Hälso och nutritionsexpert, KS, Rehappen

Kontaktperson Kristina Elliot, VD People & Culture, Rehappen AB, 0734412118, kristina@rehappen.se

Vägen till väggen är lång. Hur jobbar vi preventivt och med hälsofrämjande ledarskap?

5/7 2021 09:00 – 10:30

Antalet sjukskrivningar på grund av stressrelaterad ohälsa har ökat lavinartat de senaste åren och över 40% av alla sjukskrivningar utgjordes 2020 av psykisk ohälsa. Idag finns stor kunskap om vad som orsaker utmattning och stressrelaterad ohälsa och hur man kan förebygga det.

Vägen till väggen är lång. Vi har lång tid på oss för att agera för att förhindra psykisk ohälsa och utmattning. Vägen tillbaka är mycket längre och mödosam. Det finns allt att vinna på att jobba preventivt, både för organisation, samhälle och individ.  Häng med oss och ta del av vår diskussion om hur och vad du och din organisation behöver göra för att bygga hållbar kultur och ett medarbetarskap som förebygger ohälsa. Vi kommer att prata om vad organisationen, gruppen och individen kan göra för att förebygga ohälsa och stress och hur du som medarbetare och chef kan se tecken i god tid för att hinna bromsa i tid. Vi kommer att dela med oss av konkreta verktyg som du kan använda i din vardag.

Medverkande:

  • Annika Thimberg, Konsult, Rehappen
  • Malin Bäckmark, Hälsovetare och coach, Rehappen
  • Sanna Jönsson Käll, ACT Terapeut, Coach, Rehappen

Hur går vi från snack till verkstad – gällande social hållbarhet?

7/7 2021 09:00 – 10.30

Antalet sjukskrivningar på grund av stressrelaterad ohälsa har ökat lavinartat de senaste åren och över 40% av alla sjukskrivningar utgjordes 2020 av psykisk ohälsa. Trots det är det många chefer och ledare som saknar kunskap och resurser för hur man arbetar förebyggande och hur man stöttar.

Det snackas mycket om hållbarhet och vikten av hållbara medarbetare. Men hur gör man rent konkret för att “kavla upp ärmarna” och GÖRA och inte bara snacka? Vi kommer att prata om vad organisationen, gruppen och individen kan göra för att förebygga ohälsa och stress och hur vi kan arbeta strukturerat och systematiskt med den psykosociala arbetsmiljön. Vi kommer att dela med oss av konkreta verktyg på både organisatorisk, grupp och individnivå. Upplägget är en interaktiv workshop digitalt på Zoom. Hela programmet hittar du på www.rehappen.seMedverkande:

  • Annika Thimberg, Konsult, Hälsovetare, Rehappen AB
  • Latifa Lindberg, Coach, Nutrionsexpert, Karolinska, Rehappen
  • Louise Wilmarsdotter Björk, Coach Konsult, Rehappen

#hållbartarbetsliv #agenda2030 #ledarskap #sustainbleleadership #sjukfrånvaro #hälsapåjobbet #frånsnacktillverkstad #arbetsmiljö #HR

Mer att göra för chefen? Nu ändras föreskrifterna om arbetsanpassning

I samarbete med ledarna genomförs ett seminarie om de nya föreskrifterna AFS 2020:5 som handlar om arbetsanpassning.

Nya arbetsmiljöföreskrifter för arbetsanpassning gäller från och med den 1 juni.

Bakgrunden är att arbetsmarknaden och utmaningarna på arbetsplatserna har förändrats. Syftet med de nya föreskrifterna är att det ska vara lättare för arbetsgivaren att göra rätt och fokus ligger på att fler arbetstagare ska kunna få anpassningar på arbetsplatsen. Föreskrifterna ska vara ett stöd för att både förebygga sjukfrånvaro och underlätta återgången efter sjukfrånvaro.

I den fysiska arbetsmiljön kan det handla om att skaffa tekniska hjälpmedel eller att ta bort fysiska hinder för att utföra en arbetsuppgift. I den organisatoriska eller sociala arbetsmiljön kan det handla om hur arbetet organiseras, för att arbetsbelastningen inte ska skada arbetstagaren.

Hur stor är skillnaden i arbetsmiljöansvar för dig som chef med de nya föreskrifterna? Det diskuterar vi under webbinariet där följande specialister inom området deltar i ett panelsamtal:

Sara Göransson, fil. dr. i arbets- och organisationspsykologi och konsult
Maria Wallmyr, hr-strateg med samordningsansvar inom arbetsmiljö, Alingsås kommun
Kristina Elliot, vd Rehappen, ett hr-tech-bolag som digitaliserar rehabiliteringsprocessen genom ett rehabsystem
och erbjuder stöd och tjänster till chefer och hr i frågor runt arbetsmiljö, ledarskap och sjukfrånvaro.

Moderatorer
Lisa Wiklund, chefsutvecklare Ledarna
Anna Holwaster, förhandlare Ledarna

Visst vet du att vi söker samarbetspartners?

Titta in här för att se de roller vi söker. Vi är så stolta över våra konsulter och vi brukar säga att vi är de där konsulterna som ena timmen står i en företagsledning och berättar om kopplingen mellan det vi gör och 2030-målen, KPI-er för hälsa och hälsoekonomi, nästa timme kan vi sitta med i ett samtal med en medarbetare som knappt tar sig ur sängen och stunden senare vara i trepartssamtal med försäkringskassan, läkare och chefen om hur villkoren för återgång i arbete ser ut för just den här individen och det här kundföretaget.

Att leda en människa som har utmaningar är bland det svåraste som finns i ledarskapet. Det är tufft för vissa. Men all forskning visar att tidiga insatser är allra viktigast, och vi är måna om att det finns tid och kraft hos er att jobba på tidiga signaler. Helst redan innan det skett. Att vara en skadad fotbollsspelare på väg tillbaka – då kan alla förstå att det behövs professionell vägledning. Att man behöver jobba med prehab för att stärka sig både mentalt och fysiskt. Ja, samma sak behövs på jobbet.

Vi skapar ledarprogram för “Care, Hållbart och Mänskligt ledarskap”. Vi kör både på engelska och svenska och har kollegor över hela Sverige och i ex Danmark, Finland och Schweiz och jobbar i starka nätverk. Det fina är att vi är godkända av AFA vilket gör att ditt företag kan få upp till 70% av arvodet tillbaka. (se egen annat inlägg).

Rehappen är från början ett HR-techbolag med en sjukfrånvaroplattform som skapar tid för mer dialog eftersom vi har system och stöd på plats. Vi jobbar inte anonymt utan tvärt om – med uppsökande verksamhet. “Vem behöver ett samtal?” “Vilken chef hinner inte med?” Vi lägger inte blame på någon – alla fattar att det är svårt – vi stöttar och visar vägen.

Vi vet när självledarskap fungerar eller när tillit saknas och när mer handfast ledarskap och tydlighet med instruktioner och utredning med lagar behövs. Att möta våra konsulter är inte alltid “en walk in the park”. I arbetet upptäcker vi förstås saker som behöver tas tag i. Vi debatterar inte vi GÖR.

Nu söker vi fler coacher, med hög kunskap inom ledarstöd, arbetslivsrehabilitering anpassning kopplat till det kompetens och kapacitetsskifte vi befinner oss i men även utifrån AFS 2020:5.

Våra kunder tycker att det är klart att människor ska hålla! Vi hjälper rent konkret i situationen och kan organisationsdesign tillsammans kunderna. Vi kan människor på jobbet och är övertygade om att för de allra flesta innebär “ATT” arbeta en bättre hälsa. Alla tjänar på det – och vi pratar alltid ekonomi när vi jobbar. Våra kunder kan följa kostnaden för sjukfrånvaron rullande 12 bakåt. Budget är bra, men ofta tas av de pengar som företagen redan lägger på sjukfrånvaron och det är miljoner. Varje chef får sin egen kostnad – de får coaching i svåra case. Stöd och hjälp i arbetet att skapa individuella planer till anpassning för de som behöver.

Psykisk ohälsa – Hur går vi från snack till verkstad? Häng med på Clubhouse och LinkedIn/Zoom!

Flera hundra har anmält sig till Rehappens interaktiva webinars. Vi brinner för att bygga hållbara företag och har stor respekt för hur SVÅRT det är. Du som läser detta är hjärtligt välkommen. Det går att anmäla sig både på LinkedIn eller här. Anmäler du dig här får du service med länken hemskickad till din mailadress. Sen kan vi bjuda in dig igen. 🙂

Bakgrunden till att vi startade upp är att vi själva under en digitalfika pratade vi om psykisk ohälsa, gick vi igenom våra professionella erfarenheter och hur vi själva har det egentligen och hur vi mår.

En tidigare kund – HR-kollegor – mitt i en pandemi drogs med i den nya appen med möjlighet för dialog – CLUBHOUSE! Vi bestämde oss för att vara modiga och sätta upp ett eget dialog rum. Välkommen att hänga med!

Hur har vi det egentligen? Är det så illa som en del säger? Mår vi sämre? Har klyftor ökat under pandemin? Finns det sätt att få saker att hända på riktigt? Vi kände att det finns så många goda exempel att det behövs en mötesplats där vi testar samtalet och även lär oss mer. Välkommen!

Från Snack till verkstad när det gäller hållbara ledare och medarbetare!

Sista tillfällena på våra webinarier Från Snack till verkstad när det gäller hållbara arbetsplatser har vi haft med oss alla nivåer från svenskt näringsliv och organisationer. Från styrelser där intresset för att operationalisera KPI-er för “People och Human Centric Leadership” på riktigt. “Det räcker inte längre att bara mäta en gång per år. Vi måste hitta mått och uppföljning månadsvis”. Vill du se senaste dialogen där Catrina Ingelstam från 6e AP-fonden är med oss, hon är också ansvarig för hållbarhet där och finns också i Spiltan och en rad andra styrelser.

Rehappen har system för att underlätta att känna sina medarbetare. Möta tidiga signaler på ohälsa och även att bygga starka organisationer. För att se mer kan ni kika på youtube videon här.

Lättast att få information är att följa vår företagssida på LinkedIn – https://www.linkedin.com/company/rehappen Där ligger anteckningarna från våra webinars. Rehabilitering, digitalisering, ledarskap och personlig utveckling är viktigt och att arbeta hållbart vad gäller etik, code of conduct och risk, och även utbilda styrelser och alla i dessa frågor.

Fråga oss! Vi är AFA-godkända och du kan få pengarna för avgiften tillbaka upp till 70% om du tar med din skyddsorganisation.