Meny

Stäng
Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Krishantering vid Corona Covid-19 – en digital kurs

mars 13 @ 15:31 - mars 28 @ 15:31

I arbetet med sjukfrånvaro hör det kanske inte till vanligheterna att ett virus som Corona Covid-19 plötsligt dyker upp. Hur farligt eller ofarligt viruset än är behöver företagsledare ta ställning till hur de vill att företaget ska jobba med frågan. Det finns lagliga aspekter utifrån arbetsmiljön, mänskliga aspekter men också riskaspekter. Hur ser det arbetet ut? Vad måste du som arbetsgivare tänka på?

Du får bland annat kunskap om:

  • Skillnaden mellan Corona Covid-19 och vanlig sjukfrånvaro
  • Arbetsgivarens ansvar
  • Krishantering och kommunikation
  • Vad gäller för medarbetare och chefer?
  • Sverige & samverkan – ev införande av korttidsarbete – stöd från regeringen till företag

Sker i samarbete med BG-institute och Allt om juridik.

Krishantering vid pandemier såsom Corona – Arbetsgivarens rättigheter och skyldigheter